.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برای اولین بار در کشور و با ابتكار فرماندارچالوس؛
تودیع و معارفه نماینده مجلس در شورای اداری
رضايي فرماندار چالوس در جلسه شورای اداری از زحمات 12 ساله انوشیروان محسنی نماینده مردم شریف چالوس،نوشهر در مجالس ششم،هفتم و هشتم قدردانی و به قاسم احمدی منتخب مردم در مجلس نهم ...
تودیع و معارفه نماینده مجلس در شورای اداری

به گزارش شمال نيوز، برای اولین بار در کشور با ابتکار فرماندار چالوس در جلسه شورای اداری از زحمات 12 ساله انوشیروان محسنی نماینده مردم شریف چالوس،نوشهر در مجالس ششم،هفتم و هشتم قدردانی و به قاسم احمدی منتخب مردم در مجلس نهم تبریک گفته شد.

در این مراسم که در نوع خود ابتکار جدید بشمار می رفت با حضور کلیه دستگاههای اداری شهرستان برگزار شد .

فرماندار چالوس در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از فعالیتهای چشمگیر انوشیروان محسنی در طول 12 سال نمایندگی مجلس از منتخب مردم چالوس و نوشهر خواست تا در ادامه مسیر سازندگی و توسعه دو شهرستان گام بردارد.

وی گفت: این مراسم در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اتحاد و همدلی سه قوه برگزار شده و همه باید تلاش کنیم در جهت اتحاد در شهرستان گام برداریم.

رضایی تصریح کرد: دکتر محسنی در طول خدمت خود بعنوان نماینده مردم شریف چالوس،نوشهر در مجلس شورای اسلامی همواره گام های اساسی و زیربنایی را در راستای توسعه منطقه برداشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده عالی دولت گفت:یکی از اقدامات مهم و اساسی دکتر محسنی در منطقه توسعه حوزه سلامت بود که نهایت تقدیر و تشکر را از وی داریم.

وی بیان داشت: ضمن تبریک به آقای احمدی بعنوان منتخب مردم در مجلس نهم بعنوان یک یار در کنار ایشان هستیم و امید است مسیر رشد و توسعه شهرستان با پیگیری های ایشان ادامه یابد.

سید قدیر رضایی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان تصریح کرد: با توجه به وضعیت گردشگری شهرستان چالوس ضروری است تا کارگروه ویژه ارزاق عمومی استان به منطقه آمده و نسبت به کنترل و اعمال نظارت بر وضعیت بازار این شهرستان اقدام کنند.

وی همچنین ضمن گلایه از مدیرکل آب منطقه ای استان خواستار تعیین تکلیف بودجه ای که برای ساماندهی رودخانه های چالوس و سردآبرود شده بود شد و تسریع در این امر را ضروری عنوان کرد.

فرماندار چالوس همچنین از وضعیت اسف بار شهر چالوس در شب گلایه کرد و گفت: مدیرعامل توزیع برق غرب مازندران با توجه به انتقادهای قبلی هنوز هم اقدامی در این راستا انجام نداده است.

در ادامه امام جمعه چالوس با تبریک به منتخب نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تقدیر از زحمات 12 ساله انوشیروان محسنی نماینده پیشین این دو شهرستان اذعان داشت: کنترل اوضاع بعد از برگزاری انتخابات توسط ایشان و ستاد انتخاباتیشان قابل تقدیر است.

حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری در ادامه با اشاره به فضایل ماه رجب بر گرامیداشت مناسبتهای این ماه به ویژه شهادت امام هادی(ع) که چندی پیش توسط عده ای نابخرد مورد توهین قرار گرفته بود تاکید کرد.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی گفت: اساسی ترین وعملی ترین راه حل نظام سلامت در اجرای درست طرح پزشک خانواده است.

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس که به منظور تودیع و معارفه نمایندگان مجلس هشتم و نهم در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان و حضور کلیه اعضای شورای اداری و خبرنگاران چالوس برگزار شد، افزود: گسترش شهری اجرای این طرح یکی از برنامه های مهم وزارت بهداشت در سالجاری است که برای فعال کردن خدمات سلامت در شهرها است.

وی اظهار داشت: هر گونه ارائه خدمات سلامتی شامل سطح 1،2،3 باید از این مدخل وارد شود و در دفترچه ها درمانی نیز بایستی نظام سطح مندی رعایت شود و از این پس افراد باید برای ویزیت، دریافت دارو و انجام آزمایش و رادیولوژی از نظام ارجاع و تیم سلامت اقدام و در غیر این صورت نمی توانند از یارانه سلامت بهره ببرند.

محسنی ادامه داد: از ابتدای خرداد ماه ثبت نام پزشکان مطب دار متقاضی همکاری آغاز و تا یک ماه ادامه خواهد داشت و ثبت نام خانوارها جهت تعیین پزشک خانوار از ابتدای مرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد.

وی اجرای این طرح را راهی برای توزیع عدالت نظام سلامت در کشور عنوان کرد.

محسنی در ادامه با اشاره به عملکرد مجلس هشتم اظهار داشت: در مجلس هشتم 338 قانون مصوب شده است که مرکز ثقل آن رفع مشکلات معیشتی مردم بوده است.

وی به قانون برنامه‌ي 5 ساله، قانون هدفمند كردن يارانه‌ها ‌، حمايت از حقوق مصرف كنندگان، اصلاح الگوي مصرف انرژي، قانون گمرك، معادن، ارتقاي كيفي توليد خودرو و ساير صنايع قانون نفت نظام جامع دامپروري كشور، استخدام مهندسين ناظر، قوانين بودجه سالانه، اصلاح مربوط به اصل 44، حمايت از شركتهاي دانش بنيان، ارتقاي نظام سلامت اداري، مقابله با فساد، حمايت از مشاغل خانگي به عنوان نمونه ای از قوانین مصوب مجلس هشتم اشاره کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در مجلس هشتم براي امور مهمي چون طرح‌هاي تحول اقتصادي، هدفمندي يارانه‌ها، اجراي سياست‌هاي اصل 44 و امر جهاد اقتصادي با اهتمام ويژه‌اي كميسيون ويژه تشكيل شد و با نهایت تدبیر و تلاش نمایندگان سعی شد تا به بهترین شکل نسبت به وضع قوانین و نظارت بر اجرای آن عمل شود.

محسنی همچنین به تصویب بودجه سال 91 با اعمال تغییرات مثبت و اثرگذار مجلس برآن اشاره کرد و گفت: لایحه بودجه ۹۱ پس از ۸ روز و ۱۴ جلسه بررسی در مجلس با سقف ۵۶۶ هزار میلیارد تومان تصویب و به قانون تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور که با نفت ۸۵ دلاری و دلار هزار و 226 تومانی بسته شده، بودجه عمرانی دولت با عنوان تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۳۸ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان، منابع حاصل از فروش نفت و فراورده‌های نفتی ۶۱ هزار و ۵۵ میلیارد تومان، درآمدهای مالیاتی دولت ۴۵ هزار و ۷۷۲ میلیارد تومان، درآمد دولت از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها ۶۶ هزار میلیارد تومان‌ و ‌‌حقوق کارمندان دولت تحت عنوان جبران خدمات کارکنان ۳۱ هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان تعیین شده است.

وی همچنین ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با تصویب اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها درآمد دولت از اجرای این قانون و افزایش قیمت حامل های انرژی را 56 هزار میلیارد تومان و استفاده از یارانه نان، برق و سایر کالاها و خدمات مندرج در قانون بودجه را 10 هزار میلیارد تومان تعیین کردند.

محسنی تصریح کرد: از درآمد هدفمند سازی یارانه ها مبلغ 480 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه ها و یارانه ها (سهم یارانه نقدی خانوار) ، 100 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای مواد 6 و8 قانون هدفمند کردن یارانه ها (سهم تولید، صنعت و کشاورزی)، 60 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای بند ب ماده 34 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه (حمایت از سلامت) و 20 هزار میلیارد ریال به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با اشاره به هفته بدون دخانیات نیز یادآور شد: اجرای نامناسب قانون مبارزه با دخانیات یکی از مهمترین معضلات این بخش است.

وی با اشاره به اینکه 40 ماده سرطانی و 40 هزار ماده سمی تاکنون در سیگار شناسایی شده است از افزایش تمایل افراد به استفادده از مواد دخانی خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 34 درصد آقایان و بیش از دو درصد خانم ها سیگاری اند.

محسنی گفت: مصوب شده بود که درآمد حاصل از عوارض سیگار نیز برای توسعه فضاهای ورزشی، تجهیز فضاهای درمانی و غربالگری بیماران قلبی و عروقی به کار گرفته شود که در این مسیر تاکنون پروژه هایی به اجرا رسیده است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیگیری و رفع مشکلات منطقه و ایجاد زیرساختهای مختلف اقتصادی، اشتغالزایی، رفاهی و خدماتی در منطقه یکی از وظایف نمایندگان مجلس محسوب می شود اذعان داشت: کارهای بنیادی بسیاری در طول این چندسال اتفاق افتاده که یکی از آنها سد تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه با صرف هزینه هزار میلیاردتومان و توان تولید هزار مگاوات برق در زمان پیک مصرف است.

وی اذعان داشت: تصویب منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، راه اندازی چند بیمارستان در کلاردشت، کجور و نوشهر، پیگیری تصویب و ساخت بیمارستان فوق تخصصی در چالوس، راه اندازی دانشگاه گردشگری زیر نظر دانشگاه مازندران، پیگیری استانی شدن غرب مازندران، تصویب راه اندازی نیروگاه برق در نوشهر و... از جمله برنامه ها و فعالیتهایی بوده که در این مدت پیگیر اجرایی شدن آن بوده ام.

در ادامه این جلسه منتخب مردم نوشهر وچالوس در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه کارها در سایه تعامل و وحدت پیش می رود اظهار داشت: اگر دستگاه های اجرایی با هم مشارکت نداشته باشند پروژه ها انجام نمی شود.

قاسم احمدی ادامه داد: باید از پتانسیل های انسانی شهرستان که در مرکز وجود دارد همچون وزیر کار و امور اجتماعی به بهترین شکل و برای پیشبرد اهداف عالی استفاده کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 خرداد 1391
اقاي فرماندار زحمت نكش مردم فهيم چالوس خود ميدانند نماينده سابق كارچقدر انجام داده است انچه كه عيان است چه حاجت به بيان است .....مردم بايد قضاوت كنند
m 6 خرداد 1391
خوش به حال مردم چالوس که چنین فرمانداره نمونه ای دارند
مردم ساری در انتظار یک فرماندار خوب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جناب اقای رضایی ما منتظر شما در فرمانداری شهرستان ساری هستیم
علي 6 خرداد 1391
بدعت جديد و حيف و ميل بيت المال مبارك !!!!!! بجاي اينكارها فرماندار محترم پيگير مشكلات مردم باشد و جلوي گراني افسار گسيخته را بگيرد اين كارها ي كذايي مشكلي از مردم را رفع نخواهد كرد.
محمد 6 خرداد 1391
آقاي رضايي با اينكارها وحيف وميل بيت المال و صرف وقت براي اينكارهاي پوچ انشا الله ارتقا پيدا ميكند و فرماندار مركز استانخواهد شد !!!!!!!
نا شناس 6 خرداد 1391
جلسه ی شورای اداری، حیف و میل بیت المال است؟!!!!!!!!!!!!!!!
جدیدا جلوی گرانی افسارگسیخته کشور را، فرمانداران شهرستان ها میگیرند؟!!!!!
بعضی از کاربران چه نظرات جالبی میدهند!!!!!
به نظر بنده هم حرکت جالبی بود- دکتر محسنی 12 سال زحمت کشید و یک لوح تقدیر کمترین کاری بود که میشد در قبال زحماتشون هدیه کرد-
برای حاج قاسم احمدی عزیز ، هم آرزوی موفقیت می کنیم-
از حاج سید قدیر رضایی ، فرماندار نمونه استان هم قدردانی میکنیم که به نیابت از مردم این تقدیر را انجام دادند-
به امید سربلندی هرچه بالاتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
نا شناس 6 خرداد 1391
شمال نیوز - باسلام - لطفا نظر بنده را قرار دهید-
فرموده مقام معظم رهبری است که مسئولان اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند و آن را ارتقا دهند- این حرکات در غرب استان خصوصا در نوشهر و چالوس سبب اتحاد و انسجام بوده و خواهد شد و دو رقیب سرسخت انتخابات در این جلسه به هم دست رفاقت دادند و برای همه مردم این حرکت امیدبخش و خوشحال کننده است-
باید دانست متاسفانه بعضی ها با نظرات مقرضانه ، عجولانه و با ماهیت مشخص ، جز خدشه به شیرینی این اتحاد و حرکت صد در صد مبتکارانه و جالب ، هدفی را دنبال نمیکنند- جلسه شورای اداری شهرستان ها ، یک جلسه رسمی اداری است و همه ی شهرستانهای کشور این جلسات را دارند ، پس همه ی ایران با جلسات شورای اداری ، حیف و میل بیت المال میکنند؟؟
آن چیزی که این جلسه را منحصر به فرد و جذاب کرد ، دعوت از نماینده سابق و نماینده جدید بود که در کنار هم هستند و توجه همه را به خود جلب کرد-
فرماندار توانمند چالوس ، همیشه در شهرستان چالوس ، اقدامات متحدانه و همدلانه انجام داده است. اقداماتی که شهرستان چالوس ، همیشه ی ایام به آن نیاز داشته و دارد. این اقدامات از مدیر توانمند و با سابقه ای مثل آقای رضایی بعید نبوده و نیست.
با تشکر از سایت مردمی شمال نیوز
نا شناس 7 خرداد 1391
نماينده خودشو كوچك كرد
نا شناس 7 خرداد 1391
برای نوشهر و چالوس ، این حرکات ، وحدت برانگیز است و بازتاب خیلی خوبی در سطح شهرستان داشته است.
امروز درکشور نیاز به همدلی داریم و هرکسی که در راستای این وحدت و اتحاد و انسجام قدم بردارد، باید از او هم تقدیر کرد. از این حهت حرکت فرماندار محترم چالوس ، قابل تقدیر است . به عنوان یک چالوسی اذعان میکنم که هم دو نماینده ی جدید و سابق باهم دیداری تازه کردند و دست اتحاد دادند و هم مردم و مسئولان شهرستان چالوس ، امید تازه ای گرفتند.
باز هم از فرماندار چالوس که ید طولایی در اقدامات وحدت برانگیز در شهرستان چالوس دارند، تقدیر و تشکر میکنیم.
نا شناس 7 خرداد 1391
در ضمن چرا بعضی از نظرات رو قرار نمی دهید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علي 7 خرداد 1391
لطفا دقت فرماييد چون فرماندار نماينده عالي دولت در شهرستان هست بايد نگراني مردم را از گراني در جلسه شوراي اداري عنوان و پيگير موضوع باشد . مگر بزرگتر از او در شهرشتان مورد نظر هست كه پيگير موضوع گراني كمر شكن باشد وظيفه ايشان هست تا با بررسي موضوع ار طريق تعزيرات و بازرگاني شهرستان نظارت بيشتري بر كنترل قيمتها داشته باشند نه اينكه هر كس دلش خواست هر قيمتي كالا را بر مردم بغروشد پس فرماندار مسئوليتش چيست ما را ارشاد فرماييد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.